Recenzie Film: The Dark Tower

24. 08. 2017

Bine ați venit la încă o ediție de Recenzii la Europosters. Subiectul zilei va fi “The dark tower” de Stephen King. În acest film este vorba de o carte SF scrisă de autor, în care se urmărește povestea unei lumi protejate de toate relele, de către un turn misterios. Noi nu suntem cunoscători ai poveștii originale din cărți, iar acest film a fost prima noastră interacțiune cu acest subiect. Dacă am terminat cu vorba, atunci să ne aruncăm într-un portal și să sperăm că totul va fi bine cu această recenzie. Nu uitați să evitați spoilerele.

Firul narativ

Ne aflăm într-o vreme când noi, tocilarii de cărți cerem ca Hollywood să adapteze poveștile interesante găsite pe pagini, într-un număr de filme și seriale. Problema ar fi că poveștile sunt expuse în multe detalii, în cărți și este un proces greu în a transpune totul într-un film de 90 de minute și să mulțumești și necititorii în același timp. Din câte am citit, cărțile sunt bogate în detalii și au câștigat fanii cu diferitele intrigi pe care le-au prezentat. Pe de altă parte, filmul a încercat să înghesuie atât de multă acțiune, încât ne-am simțit pierduți. Am avut un prieten alături de noi, care a citit cărțile și care a trebuit să ne detalieze acțiunea pentru a o putea urmări totul. Hollywood trebuie să înțeleagă faptul că publicul ar prefera mai multe filme, bine definite, decât să urmărească un film grăbit care a fost creeat doar pentru a încasa bani.

Emoții

Vom vorbi doar despre două momente. Drama emoțională prin care a trecut Gunslinger și cauza pentru răzbunare, sunt plauzibile și bine intenționate. Am apucat să vedem o scenă mică unde antagonistul l-a omorât pe Steven Deschain, care a fost foarte apropiat protagonistului. Problema se regăsește în prezentarea acestei relații, unde nu înțelegem prin câte au trecut cei doi, pe parcursul anilor, legătura pe care au avut-o și lipsa unui simplu dialog care să explice această legătură. Al doilea moment este reprezentat de moartea lui Laurie. Din nou, nu s-a dezvoltat prezentarea relației dintre mama recăsătorită și fiu. Am reușit să vedem mai multe din această relație atunci când Walter i-a citit memoriile. Acestea puteau fi folosite la începutul filmului ca o evoluție rapidă a problemei fiului și am fi putut înțelege mai bine și motivul din spatele deciziei de trimite copilul la un ospiciu.

Actorii au făcut tot ce au putut

Un lucru amuzant s-a întâmplat. În momentul în care l-am văzut pe Matthew McConaughey pe ecrat nu m-am putut abține și am strigat “Muuuurph”. Am avut memorii plăcute cu filmul Interstellar haha. Felul în care a jucat a fost cu mult peste medie. Suntem fani de-ai actorului și a creeat o imagine veritabilă a unui rău făcător. De asemenea, Idris Elba s-a descurcat de minune, iar personajul său s-a bucurat de momente bune, mai ales atunci când a tras cu pistolul de la o distanță mare.

În mare, filmul putea fi făcut mai bine, pe parte de fir narativ. Chiar ne-am pierdut, în timp ce îl urmăream. Personajele puteau să primească mai multă dezvoltare personală, dar actorii s-au descurcat în jucarea rolurilor. Efectele au fost bune și ne-am putut bucura de câteva scene de acțiune. Am și râs puțin. Scena noastră favorită a fost atunci când Roland a ajuns în lumea noastră și a încercat să bea cola. Ne dorim o continoare a seriei, dar preferabil cu un alt director. The Dark Tower are un potențial mare în lumea SF și sperăm că nu se va stinge din cauza acestui film.

Sperăm că v-a plăcut recenzia noastră și dacă v-a plăcut filmul, sau dacă sunteți fani ai cărților, atunci avem niște produse drăguțe pentru voi. Ne vedem curând!

Mai multe produse cu The Dark Tower

Toate produsele sunt pe stoc avem depozitele noastre proprii și expediem în termen de 24 de ore