Recenzie film: Solo: O Poveste Star Wars

30. 05. 2018

Încă un film Star Wars care face povestea acestei saga și mai greu de înțeles de către persoanele neinițiate. Totuși, de data aceasta nu este atât de important deoarece trebuie doar să înțelegi că acțiunea se petrece undeva între al3lea (de fapt al șaselea) și al4lea film (de fapt primul). Oricum, cel mai faimos contrabandist al galaxiei se reîntoarce. Este probabil cel mai plăcut personaj din universul Star Wars și credem că acest titlu este bine meritat. Atitudinea lui macho este aproape la fel de faimoasă precum zâmbetul lui, dar de data aceasta Disney a pus un pariu uriaș distribuind în rol un alt actor decât Harrison Ford. Să vedem ce a ieșit.

O distribuție de primă clasă

Dacă ai de gând să faci un film despre cel mai iubit personaj din toată saga, trebuie să alegi o distribuție pe măsura ambițiilor tale. Și Disney a făcut asta. În primul rând, Alden Ehrenreich (da a trebuit să dăm Copy/paste aici) își asumă poate cea mai mare provocare a acestui film și anume aceea de a interpreta un personaj care va fi mereu asociat cu Harrison Ford. Face o treabă destul de bună mai ales deoarece nu încearcă doar să copieze stilul lui Ford. Iubirea vieții lui este interpretată de Emilia Clarke (da, mama dragonilor din Game of Thrones), care face și ea o treabă ok. Pe de altă parte, Woody Harrelson este un mentor grozav pentru tânărul Han Solo și Paul Bettany a fost un personaj negativ foarte bun, deși ne-am fi dorit să aibă mai multe replici și un rol mai important de jucat înainte să moară atât de repede. Ceilalți actori sunt mai mult sau mai puțini faimoși și se amestecă bine în poveste. Mai ales Chewie. Dar ne place Chewie așa că în privința acestui personaj nu putem fi obiectivi.

O poveste surprinzător de bună

Cred că toți avem aceeași părere despre filmele recente Star Wars: este bine să vedem ceva mai departe decât îndepărtata Galaxie, dar am aprecia mai degrabă niște filme de calitate decât unul în fiecare an. Pe de altă parte, acest film neavând o legătură directă cu principalele trilogii și cu atât de puține detalii despre Han Solo în afară de faptul că a făcut cursa Kessel în 12 parsec, ai putea spune că scenariul a beneficiat de foarte multă libertate. Și dacă este ceva ce Rogue One are în comun cu acest film, acela este factorul ”non jedi”. Și se pare că ”non jedi” este modul de a face filme bune. Universul Star Wars este destul de mare cât să funcționeze fără putere din când în când.

Solo: A Star Wars Story - Solo Teaser Poster

Începutul unei noi ere

Când Disney a cumpărat franciza Star Wars, a promis să lanseze mult conținut și până acum s-a ținut de cuvânt. Pe de altă parte, a explicat faptul că va devia de la firul de bază al poveștii și nu se va simți obligat să respecte codurile principale ale sagăi create de George Lucas. Acest film prezintă într-adevăr ambiția lui. Bineînțeles, îi ai pe Han Solo și pe Chewbacca la bordul navei Millenium Falcon și o mulțime de preferințe ascunse pentru povestea originală. Dar pe de altă parte, acest film încalcă unele dintre cele mai convenționale reguli Star Wars. Toți ”eroii” nu sunt eroi chiar dacă în cele din urmă luptă pentru o cauză bună. Dar, de exemplu, acesta este singurul film Star Wars care nu începe cu textul clasic rulând pe ecrane. Ca fan Star Wars acesta este un act iconoclast. Dar arată și faptul că Disney este dispus să încalce codurile și să folosească universul Star Wars în moduri diferite. Și acesta poate fi un lucru bun pentru viitorul sagăi.

Solo: A Star Wars Story -Millennium Falcon Montage Poster

În final, acest film a fost destul de dinamic. Nu l-am recomanda fanilor die-hard Star Wars, mai ales dacă nu ți-a plăcut nici unul dintre cele 3 filme lansate de când Disney a preluat franciza. Totuși, dacă îți place un blockbuster bun sau dacă, precum nouă, îți plac aventurile Star Wars pentru ceea ce sunt și îți place să vezi mai multe lupte în spațiu și lupte dinamice, acesta este un film care cu siguranță îți va plăcea.

Mai multe produse din Solo: O Poveste Star Wars

sau

Mai multe din Star Wars