Recenzie film: „Rogue One – A Star Wars Story”

18. 12. 2016

În timp ce oamenii normali așteaptă Sărbătorile de Crăciun, alții (inclusiv eu) erau nerăbdători să apară cel mai nou film Star Wars… desigur înainte de Crăciun. Înainte să parcurgem recenzia filmului, dorim să vă informăm că este atât de frumos să avem parte de filme Star Wars în fiecare an. Micuțul tocilar din interiorul meu este foarte bucuros de această tradiție anuală care a început în 2016 cu filmul „Star Wars – The Force Awakens”. Acum să ne întoarcem la recenzie. Țineți minte că această postare va conține SPOILERE pentru film, iar dacă nu ați apucat să îl vedeți, ar fi cazul să puneți hainele de iarnă pe voi, să îl urmăriți și apoi să vă întoarceți aici să citiți. Să începem!

Conceptul de „A Star Wars Story”

Tema filmului a fost evidentă din Trailer (să se fure planurile pentru Death Star de la Imperiu). Însă, acesta este primul film Star Wars care nu face parte dintr-o trilogie, spre deosebire de celelalte filme. Să fie clar, povestea are loc după „Star Wars Episode III – Revenge of the Sith” și înainte de  „Star Wars Episode IV – A New Hope”, atunci când Rebeliunea se formează și își planifică mișcările împotriva Imperiului.

Cea mai frumoasă parte este că Disney ar dori să facă următorul pas în astfel de filme independente, care sunt separate de trilogiile care sunt create și în acest moment. Este posibil să avem parte de filme care să ne spună mai multe despre personajele noastre favorite precum: Obi-Wan-Kenobi, sau Yoda. În viitorul apropiat vom primi mai multe trilogii și filme extra despre unul dintre Universurile noastre Sci-Fi preferate… Sunt 100% pentru această idee!

Noi eroi

Sunt multe fețe noi în film, deci ar fi bine să vorbim despre câteva dintre personaje.

Jyn Erso este personajul principal și liderul ultimului efort de a fura planurile pentru Death Star. Ea poate fi comparată cu Rey: un personaj de sex feminin, care a crescut într-un mediu violent și care trebuie să salveze ziua alături de echipa ei, nou formată. Diferența este că am aflat mult mai multe despre istoria lui Jyn, deci am reușit să îi înțelegem mai bine motivația. De asemenea, abilitățile ei de a umili Stormtroopers în luptă este explicată prin copilăria ei. A fost o războinică de mică.

Căpitanul Cassian și K-2SO sunt un lider al Rebeliunii și ajutorul său de încredere, care ajută personajul principal. Dacă aș putea să îi compar cu alte personaje, acelea ar fi opusurile lui Han-Solo și Chewbacca. Gândiți-vă în felul următor: Căpitanul este un lider experimentat din Alianța Rebelă care a urmat idealurile acesteia aproape de la început. Este un personaj serios, care nu glumește și care ar sacrifica aproape totul pentru succesul Rebeliunii. (Han nu ar face prea multe pentru Alianță dacă nu ar fi fost Leia, iar dacă nu ar face o glumă din când în când crea că ar înnebuni). Acum să discutăm de ajutorul K-2SO, care este un Droid imperial reprogramat, care are grijă de glumele istețe și care are tot timpul un comentariu pentru fiecare decizie făcută. El este ca și cum ai combina amuzantul și prea-iubitul R2-D2 cu infinitele comentarii ale lui C3-PO. Sincer să fiu, m-am atașat de acest personaj.

În final să discutăm de cei lui războinici misterioși Baze și Chirrut. Spun misterioși deoarece am simțit că nu am primit prea multe detalii despre istoria lor. A fost ca și cum erau acolo doar ca să ocupe niște spații în echipă. Nu mă înțelegeți greșit, scenele cu luptele lor au fost nemaipomenite, iar design-ul personajelor este incredibil (cine nu ar adora un fost-commado și un călugăr orb care fac echipă și își doboară inamicii) și au avut momente frumoase în film.

Foste personaje reunite cu fanii acestora

Am știut deja că Mon Mothma o să își facă apariția, din trailer, iar personajul a fost jucat excelent. L-am revăzut de asemenea pe Senatorul Organa, tatăl adoptiv al lui Leia, pe care nu l-am mai văzut din Episodul III. Leia, dragostea multor fani, s-a întors la fel de frumoasă ca întotdeauna.

Am revăzut de asemenea, unul dintre cei mai mari rău făcători pe ecrane. Deși actorul Peter Cushing s-a stins (odihnească-se în pace), acest lucru nu i-a oprit moștenirea să fie înmânată mai departe. Cu ajutorul dublării calitative și a efectelor speciale moderne, Grand Moff Tarkin s-a renăscut și mai intimidant ca oricând.

Acum, pentru cel mai așteptat moment din film. Este momentul să discutăm despre Lord-ul Întunecat Sith, amicul nostru care respiră greu și care dorește să i te alături, Darth Vader. He’s back in black! A avut unele modificări în design, care arată uimitor (ochii în special). Nu a avut parte de multe momente în film, dar a fost folosit într-un mod nemaipomenit în acestea. A fost înfricoșător, terifiant, intimidant și a reușit să își pedepsească inamicii. Momentul său de la sfârșit, după părerea mea, a fost unul dintre cele mai reușite din istoria Star Wars și se merită să vezi acele câteva secunde, de mai multe ori. Sabia Laser roșie care lumina în întuneric și împreună cu sunetele scoase, au cauzat pielea de găină la fani. Bine ai revenit Lord Vader, ți-am dus dorul!

Altură-te forței întunecate prin colecția noastră

Per total filmul a fost nemaipomenit și a ridicat ștafeta pentru următorul, care ar trebui să apară în 2017. Intriga a fost aceeași, „Să distrugem super-mașinăria de distrugere a inamicului”, dar de această dată a fost mult mai interesant, deoarece ne-am întors la originalul Death Star. S-au arătat sacrificiile care trebuiau făcute, oamenii care sau implicat, luptele care au avut loc, toate pentru niște planuri, care au părut micuțe în Episodul IV, dar care au fost vitale pentru succesul Rebeliunii. „Rogue One – A Star Wars Story” este un film care merită să fie urmărit și care își merită locul pe peretelui meu, dedicat Star Wars. Să ne spui ce părere ai avut despre film. Ce alte teorii Star Wars vor mai apărea? Cum au fost personajele? Care este momentul tău favorit?

Fii unul cu Forța prin colecția noastră Star Wars