Recenzie film: Black Panther

15. 03. 2018

Uneori, unele filme schimbă modul în care se face și este văzută cinematografia. Mai rar, un film de genul acesta este un Blockbuster. Și chiar mai rar, un film de genul acesta este un film cu un supererou. Probabil că toți am auzit de filmul Black Panther în ultimele săptămâni, mai ales că a fost așteptat din mai multe motive. Și fără a divulga detalii din acest articol, putem spune doar că s-a meritat așteptarea și că nu am fost dezamăgiți.

Sinopsis

În acest film, urmărim povestea lui T’Challa, un personaj pe care l-am întâlnit deja în universul Marvel, care se întoarce acasă după evenimentele din Captain America – Civil War. Casa lui este țara mitică Wakanda, o țară africană avansată din punct de vedere tehnologic și social. Black Panther este pregătit să devină noul rege în țara natală în momentul în care descoperă că dintre oamenii lui, unii complotează să preia tronul. El se va lupta, atât ca Black Panther, cât și ca noul rege al Wakandei, cu cei care tulbură liniștea și pacea în țara lui și amenință lumea. Această poveste este foarte originală și ne poartă adânc în cultura africană. Nu te plictisești deloc pe tot parcursul filmului, iar locația în țara Wakanda dă un aer de prospețime subiectului ”supererou care trebuie să salveze lumea”.

Personajele

Vai, chiar nu știm cine a fost responsabil de distribuția filmului, dar a făcut o treabă bună. Chiar foarte bună. Chadwick Boseman este din nou celebrul personaj T’Challa pe ecrane. Dar dacă e cineva care merită tot respectul acela e Michael B. Jordan. Până acum, s-ar putea să fie cel mai bun personaj malefic din toate filmele Marvel. Interpretat de Erik Killmonger, prestația sa remarcabilă creează o opoziție ce nu s-a mai văzut până acum între un supererou și inamicul său. Restul echipei face, de asemenea, o treabă bună, dar opoziția dintre cei doi pune foarte mult filmul în evidență.

Efecte speciale vizuale

Filmul este uimitor de frumos. Fie că e în 2D sau 3D, efectele vizuale sunt incredibile. Țara Wakanda prinde viață sub ochii noștri și nu avem nimic de obiectat. Combinația dintre peisajele africane și tehnologia futuristă se potrivește perfect, iar rezultatul e unul extraordinar. Scenele de luptă sunt, de asemenea, realizate foarte bine, mai ales dacă îți plac exploziile și bătăliile!

Acest film este o mare surpriză deoarece prezintă cu mândrie toată influența culturii africane. În momentul în care afli că, la un moment dat, din cauza unor motive politice, numele Black Panther a trebuit schimbat în Black Leopard, acest film folosește și se joacă cu toată moștenirea și responsabilitățile care vin odată cu numele Black Panther. S-au folosit foarte multe elemente din cultura africană si afro-americană. Și tot filmul are numai de câștigat de pe urma acestei alegeri. Fără îndoială, Black Panther va marca dezvoltarea filmelor Blockbuster și cu supereroi din anii următori.

Mai multe produse Black Panther

sau

Descoperă alți eroi Marvel