We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
Descoperă cele mai bune oferte din această săptămână: CALENDARE 2021 reducere - 20% ×

Cum să-ți gestionezi emoțiile în timpul pandemiei

13. 04. 2020

Când adolescenții sunt pedepsiți de către părinți, se confruntă cu o mulțime de emoții precum disperare sau nedreptate. Același lucru se întâmplă acum în lume – toți trebuie să stăm închiși în casă, departe de prieteni și să urmărim știrile negative pe care media ni le prezintă la fiecare 5 minute. Nu este simplu să ai de-a face cu coronavirusul, fie că îți dedici viața pacienților din spitale sau să încerci să te salvezi pe tine acasă. Ne luptăm cu acest virus contagios deja de mai bine de o lună și se pare că în sfârșit vom vedea luminița de la capătul tunelului. Dar tunelul este încă lung, trebuie să înveți cum să-ți gestionezi sentimentele stând închis în casă. Iar noi te vom sfătui ce trebuie să faci!

Când ești complet singur

Fiecare ne petrecem izolarea în mod diferit. Unii își petrec zilele cu toată familia într-un apartament mic, unii sunt singuri. Nici o situație nu este ideală. Când ești singur, tânjești după contact uman, când ești cu alți oameni, ai prefera să te ascunzi și să nu vorbești cu nimeni toată ziua. Cu toate acestea, este puțin dificil să fii complet singur. Există un motiv pentru care cei mai mari criminali sunt ținuți în izolare! Într-adevăr, singurătatea are impact asupra sănătății mentale. Bineînțeles, depinde de durata izolării. Cu cât ești singur mai mult timp, cu atât este mai probabil că vei prezenta simptome precum: furie, iritabilitate, ostilitate, anxietate, deznădejde. Cum să te lupți cu ele. Din moment ce nu suntem izolați de cei dragi ca formă de pedeapsă, putem măcar să îi sunăm. În ziua de azi există foarte multe aplicații cu ajutorul cărora poți vorbi gratis cu cei dragi. Nu este același lucru ca și cum ai ieși la o bere, dar măcar vei uita de toate pentru o clipă. 

  • Sună-ți familia și prietenii prin aplicații cu video chat. Ca să nu ai senzația că trăiești aceeași zi în fiecare zi, nu suna aceleași persoane la aceeași oră în fiecare zi. Creierul tău are nevoie de stimuli – subiecte noi, știri noi. Nimeni nu vrea să se uite la același episod dintr-un serial la aceeași oră în fiecare zi!
  • Ți-e dor de ieșirile de vineri seara cu prietenii? Fă-le online! Ieșirile de vinerea seara sunt o parte importantă a igienei psihice pentru mulți dintre noi. Dar localurile sunt închise pe timp nedeterminat și oricum nu ne putem întâlni cu prietenii pentru o vreme. Din nou, îi poți suna! Ia-ți un pahar de vin roșu sau bere (îți recomandăm un singur tip de băutură! poate doar suc 😊) și discutați despre muncă, prieteni sau filmele pe care le-ați văzut împreună. Dar evitați subiectul virusului! Vinerea ar trebui să vă distrați!
  • Fă întinderi. În izolare, nu ne lipsește doar contactul social, ci și mișcarea. Chiar și dacă nu ești sportiv! După câteva săptămâni de stat în casă, s-ar putea să te doară spatele sau capul, să ai tremurături, probleme de digestie sau insomnie. Le poți evita încercând să te miști puțin. Dacă nu poți ieși din casă, fă o plimbare de cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Dar ai grijă! Pune-ți o mască și du-te undeva unde nu sunt mulți oameni. Ține minte să păstrezi distanța de cel puțin 2 metri de ceilalți! Dacă plimbarea nu este o opțiune, deschide geamul și plimbă-te prin casă cel puțin 15 minute. Repetă aceste plimbări de mai multe ori pe zi. 
  • Gândește pozitiv. Este important să fii informat, dar fii atent la câtă informație ai nevoie în fiecare zi. Dacă tot citești câte persoane infectate sunt în fiecare țară, vei trăi sentimente de disperare și tristețe. Fă-ți cafeaua sau ceaiul preferat. Uită-te la poze din vacanțe sau copilărie. Uită de ce se întâmplă și planifică cu cine te vei întâlni și unde după ce perioada asta va trece. 
  • Înconjoară-te de frumusețe. Nu te uita la pereții goi. Decorează-i frumos! Ia-ți o pictură imprimată a pictorului tău preferat, o fotografie cu natură sau imagini cu oameni care îți vor evoca sentimente pozitive. Dacă vrei puțină energie pozitivă, vizitează colecția noastră Fericire Pură
  • Fă ceva creativ – pictează, scrie, cântă la un instrument medical. Fă ce îți place sau ceva ce mereu ai vrut să încerci. Nu contează dacă opera ta de artă este imaginea unui “porc în iarbă” sau că știi doar 2 strofe. Pentru o clipă, îți vei folosi mâinile și mintea și te vei simți mai bine!

Când ai de-a face cu prea mulți “tu”

Nu toată lumea locuiește într-un palat cu zece dormitoare. Poate că până acum nu ți-a păsat de mărimea apartamentului tău, dar acum îi simți fiecare metru. Partener, copil, câine, pisică. Cu cât sunt mai mulți oameni, cu atât sunt mai posibile gălăgia și conflictele. Dar și asta se poate învinge. Totul ține de înțelegere și de regulile pe care le stabilești. 

  • Împarte apartamentul în zone. Uneori, fiecare are nevoie să fie singur pentru o vreme. Dacă partenerul/partenera sau copiii vin mereu la tine și vor să îți țină companie în vreun fel, poți deveni ușor iritat, iar conflictul este pe drum! Aranjează-ți dormitorul astfel încât să nu fie doar locul în care dormi, ci și un loc în care să te odihnești mental – deci dacă ai nevoie să te izolezi de ceilalți, te poți ascunde acolo și nu permite nimănui să te urmeze. 
  • Stabilește clipe de petrecut împreună sau singur/-ă. La fel ca momentele de intimitate, cele pe care le petreci cu familia sunt la fel de importante. Împarte ziua în părți: timp de lucru, timp pentru liniștea personală, activități în familie, mâncare. Învață cum să vă petreceți timpul în acest mod și vei vedea că abia vei aștepta să te joci sau să te uiți la un film cu familia ta!
  • Vorbește despre sentimentele tale. Cel mai rău lucru pe care poți să îl faci este să le ții pe toate în tine. Dar dacă te simți rău, este important să numești și să-ți împărtășești emoțiile. Bineînțeles, și modul în care o faci este important. Nu îți vărsa frustrarea pe partener sau copii, ci caută soluții la probleme. Când simți că “este prea mult” pentru tine, spune-o. Vei vedea că îmbrățișarea și înțelegerea îți vor face bine!

Suntem într-o situați în care nu am mai fost până acum, așa că este în regulă dacă ne este teamă de ce se va întâmpla. Dar este important să nu ne pierdem speranța și simțul umorului. Umorul și buna dispoziție sunt cele mai bune arme împotriva virusului! O stare bună de spirit îți crește imunitatea. 😊 Așa că echipează-te cu emoții frumoase din colecția noastră de fotografii!

Spre colecția Fericire Pură



Decorate your life!

Începând cu anul 1999, Europosters a devenit unul dintre cei mai mari furnizori de postere, fototapete și artă murală. În prezent, colaborăm cu artiști, fotografi și graficieni din toată Europa. În oferta noastră, poți găsi cele mai frumoase picturi celebre, precum și opere de artă noi aparținând artiștilor contemporani. Suntem bucuroși să imprimăm și pozele personale și, la cererea ta, vom pune imprimările în rame de înaltă calitate. Ne place mult designul interior, totuși, nu uităm nici de iubitorii de muzică sau jocuri video pentru care ne mărim în permanență oferta cu postere, căni, tricouri, figurine de colecție și alte produse și cadouri cu licență.


Contact:
E-mail: info@europosters.eu
Tel.: +420 777 33 44 55 (doar în engleză)

Luni – Vineri ǀ  8:00 – 15:00

 

© 1999 - 2020 Europosters. Toate drepturile rezervate.

Acest site foloseste cookie-uri oentru a va asigura ca obtineti cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Mai multe informatii Sunt de acord ×
Top